Rozciąganie po treningu, czy jest istotne?

Posted on

Rozciąganie po treningu jest bardzo ważne. Zapobiega kontuzjom, mięśnie szybciej się regenerują i dodatkowo odpoczywamy i my po treningu. Stretching przede wszystkim poprawia wytrzymałość i na drugi dzień w trakcie treningu czujemy, że mięśnie „mogą” więcej.

Rozciąganie po treningu tak czy nie

Stretching może nam pomóc zwiększyć sprawność, wytrzymałość i mobilność. Wykonany po intensywnym treningu redukuje napięcie mięśni, a co za tym idzie, skurcze nie występują w ogóle. Ile to razy nas coś bolało, nie znaliśmy przyczyny, a potem jak się okazało po rozciąganiu najszybciej nam przeszło. Kolejnym problemem w braku rozciągania może być zwyrodnienie kręgosłupa, na skutek czego możemy nabawić się nieprzyjemnej i bolesnej dyskopatii, która może prowadzić nawet do kalectwa! Jak więc widać stretching rozluźnia nasze ciało i fizycznie i psychicznie. 

 

Rolowanie i rozciąganie po treningu

Rolować możemy się po to, aby się wymasować i rozluźnić napięte mięśnie, albo w celu ogólnego wzmocnienia ciała. Potrzebujemy do tego tylko wałka. Jeśli masujemy jedną partię mięśni, to czas tego masażu nie powinien przekraczać 3 minut. Przy pomocy wałka jesteśmy w stanie lepiej wpłynąć na nasze mięśnie, szybciej i bardziej dokładnie. Wałki mają różne długości i miękkości. Jeśli zaczynasz dopiero rolowanie, to zainwestuj w najmiększy wałek. Jeśli zaś jesteś osobą zaawansowaną, to myślę,że czas na zmianę twardości wałka. Trzeba jednak na początku uważać, bo jak dopiero zaczniemy przygodę z walkiem, to na początku kilka takich sesji, może być bardzo, ale to bardzo bolesne. Ale za to rolowanie jest o wiele lepsze, niż rozciąganie po treningu, ponieważ, nie unikamy miejsc, które najbardziej bolą i są nierozciągnięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *