Odpowiednie dobranie stroju do sytuacji często sprawia nam rozmaite problemy. Tak zwany dress code to kwestia mocno umowna i często różna dla dwóch takich samych na pozór środowisk. Nie inaczej jest w przypadku pracy i tego, jak powinniśmy się do niej ubierać. Najczęściej dużą uwagę przywiązujemy do tego, jak ubrać się na rozmowę o pracę, całkowicie porzucając temat, gdy już daną pracę otrzymamy. Jak ubierać się do pracy? Odpowiedź znajdziesz w naszym najnowszym wpisie!
Jak ubrać się do pracy w urzędzie?
Praca w urzędzie wiąże się często z kontaktem z ludźmi. Obsługując osoby ubiegające się o różnego rodzaju pozwolenia, zaświadczenia, płatności itp. powinniśmy reprezentować sobą poziom odpowiedni do obsadzania stanowiska. Nie zapominajmy, że pracując w urzędzie, pełnimy funkcję Państwową. Najodpowiedniejszy dla nas ubiór powinien charakteryzować się jednocześnie elegancją, jak i prostotą. Ubieranie się w wyzywające lub za bogato zdobione kreacje, może negatywnie wpłynąć na osoby przychodzące do nas ze sprawą. Koszula, żakiet czy sweter w neutralnych kolorach to świetny wybór niezwracający na siebie uwagi, a jednocześnie elegancki i na poziomie. Co do dodatków to również warto unikać rzucających się w oczy “świecidełek”, złotych elementów czy biżuterii ozdobionej kamieniami szlachetnymi.
Jak ubrać się do pracy w przedszkolu?
Praca w przedszkolu to w 90% kontakt z dzieckiem. Ubiór na tym stanowisku powinien gwarantować nam przede wszystkim wygodę, która pomoże nam nadążyć przez cały dzień za małymi szkrabami. Dobrze sprawdzą się kolorowe ubrania, które podobają się dzieciom i budzą w nich radość i zaufanie. Warto jednak zachować umiar, aby przy kontakcie z rodzicami nie wyjść na dziwaków i ekscentryków. Do przedszkola nie powinniśmy zakładać dużej ilości biżuterii, ze względu na charakter wykonywanej pracy. Łatwo ją zgubić lub po prostu zepsuć przy opiece nad przedszkolakami.
Jak się ubrać do pracy w korporacji?
Ubiór w korporacji zmienia się na przestrzeni lat. Jeszcze do niedawna korporacje kojarzyły się nam ze ścisłym dress codem niczym z banku. Biała koszula, marynarka i eleganckie spodnie czy spódniczka były wtedy na porządku dziennym. Dziś jest zupełnie inaczej. Duże firmy i korporacje zatrudniające ludzi do pracy w open space czy biurowcach, chwalą się brakiem norm dotyczących ubioru i dają absolutną dowolność w dobieraniu kreacji. Warto jednak przez pierwszy okres zaraz po zatrudnieniu, ubierać się w miarę schludnie i formalnie, aby wyrobić o sobie dobre wrażenie. Pierwszy miesiąc lub dwa, pozwolą nam zorientować się, jak ubierają się inni i dopasować kreację do współpracowników.
Jak ubierać się do pracy w banku?
Tutaj nie ma wątpliwości. W bankach panują z reguły sztywne reguły co do ubioru. W większości placówek na określonych stanowiskach panują ściśle określone zestawy, często zapewnione przez pracodawcę. Koszula w barwach banku i eleganckie spodnie czy spódniczka to ubiór charakterystyczny dla pracowników banków. Na wyższych szczeblach mamy do czynienia z czystą formą mody klasycznej, garnitury, żakiety i marynarki – zero casualu.
Jak nie należy ubierać się do pracy?
Przede wszystkim do pracy nie należy ubierać się wyzywająco. Po drugie, do pracy nie powinno ubierać się inaczej. Co to znaczy? Mniej więcej tyle, że swoim outfitem powinniśmy pasować do reszty otoczenia. Jeśli współpracownicy ubierają się w koszule i eleganckie spodnie, to przychodzenie do pracy w kolorowych ubraniach oversizowych będzie bardzo złym pomysłem. Bardzo dobrym nawykiem jest również ubieranie się skromnie, bez obnoszenia się ze swoim statusem społecznym. Droga biżuteria i dodatki mogą wywołać skrajnie różne emocje w poszczególnych środowiskach.