Stylizacja, a budowanie własnej marki?

Posted on

Budowanie własnej marki to klucz do sukcesu. Przynajmniej tego dowiemy się na różnych szkoleniach, coachingach i webinarach dotyczących rozwoju osobistego i spełnianiu się na stopniu zawodowym. Nie da się ukryć, że budowanie sobie profesjonalnego wizerunku bardzo pomaga nie tylko w prowadzeniu interesów, ale także w nawiązywaniu kontaktów i znajdowaniu atrakcyjnych ofert. Jak budować własną markę? Jest to długotrwały proces wymagający cierpliwości i zaangażowania. Na wizerunek wpływa wiele czynników, a jednym z nich jest oczywiście ubiór. Stylizacje a własna marka – jaki jest pomiędzy nimi związek? Tego dowiecie się z dzisiejszego artykułu!

Stylizacje biurowe

Biurowce to jedno z popularniejszych miejsc pracy. Ich ilość z roku na rok się powiększa, co nie dziwi patrząc na to jak wiele zawodów korzysta z tego typu pomieszczeń. Od programistów, handlowców i biura obsługi klienta, po agencje marketingowe, filmowców i prawników. Każdy z tych zawodów ma swój specyficzny dress code, który ze względu na charakterystykę miejsca pracy ulega pewny naleciałością. Przykładowo: pomimo tego, że środowisko programistów i ogólnie rzecz biorąc informatyków, od zawsze kojarzyło się raczej z luźnym podejściem do mody, to obecność tego zawodu w biurowcach, zaowocowało tym, że dzisiaj informatycy zamiast geekowskich t-shirtów i luźnych casualowych jeansów, ubierają koszule czy chinosy.

Jest to forma dopasowania się do społeczeństwa. Utarło się bowiem, że w miejscu pracy należy wyglądać schludnie, szczególnie w przypadku pracy umysłowej. Taki stan rzeczy wywiera na nas pewien wpływ, który musimy zaakceptować, chcąc zbudować sobie profesjonalny wizerunek. Nie ma tu mowy o longsleeve’ach, dresach czy bluzach. Obowiązkowa okaże się koszula i slimfit’owe spodnie. W przypadku Pań dominuje oczywiście spódnica, chociaż i spodnie wracają ostatnimi czasy do łask. Jednym z ciekawszych trendów jakie możemy zaobserwować w stylizacjach biurowych, jest połączenie sportowego obuwia z oficjalnym outfitem. Koszula, wyprasowane spodnie i kolorowe sneakersy? Jak najbardziej!

Stylizacje na oficjalne spotkania

stylizacje a własna marka

Level wyżej, można by powiedzieć są stylizacje na spotkania biznesowe. Tutaj nie ma miejsca na odstępstwa. Chcąc wypaść poważnie musimy zdecydować się na krawat, marynarkę i najlepiej lakierki. Klasyczny styl, tak dobrze trzymający się na wyższym szczeblu nie wybacza błędów, dlatego dobierając krawat do koszuli lub zegarek do marynarki, musimy zastanowić się nad wszystkim dwa razy. Każde faux-pas może odebrać nam to, o co tak ciężko walczymy – poważny, profesjonalny wizerunek.

Stylizacje urzędowe

Ostatnim stylem, jaki dzisiaj omówimy jest tzw. styl urzędniczy. Wybierając się do urzędu z reguły nie dbamy o to, jak wyglądamy. Zakładamy to, co zwykle chcąc załatwić swoje sprawy i odejść. Niestety nie zdajemy sobie sprawy z tego, że urząd to miejsce publiczne pełne ludzi z różnych działek, także biznesu. Abstrahując od tego, że moglibyśmy nawiązać w urzędzie jakąś biznesową znajomość, lub po prostu poznać kogoś wartościowego, powinniśmy zwrócić uwagę na to, że w każdym miejscu publicznym wystawiamy się na obserwację, a co za tym idzie ocenę. Chcąc zbudować swoją markę osobistą, powinniśmy prezentować się jak najlepiej nie tylko na spotkaniach biznesowych, rozmowach kwalifikacyjnych i szkoleniach – to jak wyglądamy, definiuje nas w oczach osób nieznajomych, dlatego profesjonalnie powinniśmy wyglądać zawsze.

One Reply to “Stylizacja, a budowanie własnej marki?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *